ďťż
ABS - MKIII

photo



jizu - Cz gru 01, 2005 21:18
czy po zapaleniu kontrolki ABS - uszkodzenie ukladu
resetuje sie ja czy znika sama gdy usunie sie wszystkie problemy ?





Paweł Marek - Cz gru 01, 2005 21:21
na pewno w przypadku zymiany czujnika problem znika bez kasowania. To akurat robiłem więc wiem, myślę że z pozostałymi elementami to samo.



jizu - Cz gru 01, 2005 21:24
kurde zmienilem "trafiony" czujnik i nic sie nie zmienilo
czyli dalsza robota tylko jaka ?



Paweł Marek - Cz gru 01, 2005 21:32
Dziś był post o tym. Sam pisałem ogólnie. Najlepiej VAG. Jak nie masz dostępu albo brak kasy to sprawdzasz opory i napięcia na wtyczce do kompa ABS-u. Instrukcja jest w książce "Volkswagen Golf i Vento". POsługując się zwykłym miernikiem diagnozujesz całkiem sporo. Skąd wiedziałeś zę czujnik padł. Mierzyłeś opór samego czujnika, czy łącznie z jego kablami. Może kable się przełamały przy kołach a czujnik sam jest ok.





spek - Cz gru 01, 2005 21:33
Wyjmij żarówkę z zegara i po problemie



jizu - Cz gru 01, 2005 21:33
sprawdzalem i czujnik i kable
ile kosztuje diagnostyka Vag-iem ?

[ Dodano: Czw Gru 01, 2005 22:35 ]
chce miec abs a nie brak zarowki



fuks - Cz gru 01, 2005 21:43
mialem podobnie.. sprawdz bezpiecznik od ABSu.. mi jakos sie wysunal i lampka swiecila.. po wcisnieciu i przelepieniu go tasma wsio jest okej
pozdrawiam
ps. aby dobrac sie do bezpiecznika absu musisz troche sie nameczyc z zdjeciem obudowy.



jizu - Cz gru 01, 2005 21:44
gdzie jest bezpiecznik ABS - u ?



bolek123 - Pt gru 02, 2005 16:09

gdzie jest bezpiecznik ABS - u ?

no własnie, gdzie jest ów bezpiecznik oraz jak zlokalizować wtyczke do kompa od ABS-u ?
nie musze chyba dodawać, że mam podobny problem...

pozdrawiam
B.



jizu - Pt gru 02, 2005 16:26
wtyczka jest tam gdzie komp Abs-u czyli pod tylnym siedzeniem ale
nie wiem gdzie sa bezpieczniki



tomyart - Pt gru 02, 2005 16:45
A u mnie komp od ABS jest pod nogami pasażera ( przód)



fuks - Pt gru 02, 2005 17:48
no i tam jest ten bezpiecznik.



jizu - Pt gru 02, 2005 18:17
ale w cabrio mam kompa pod tylnym siedzeniem i za diabla
nie moge znalesc bezpiecznika moze ktos cos podpowie



fuks - Pt gru 02, 2005 18:26
jizu, zagadaj do uzytkownika miomio1 on mi zrobil z tym bezpiecznikiem.. a on byl od strony kierowcy, ale z tego co widzialem to musial zdjac cala obudowe od bezpiecnzikow aby sie tam dostac.
pozdrawiam



jizu - Pt gru 02, 2005 18:34
napisalem - dzieki
czekam czy mi odpowie ale jesli to bezpieczniki na skrzynka bezpiecznikow
to tam juz bylem



bolek123 - Pt gru 02, 2005 19:08

napisalem - dzieki
czekam czy mi odpowie ale jesli to bezpieczniki na skrzynka bezpiecznikow
to tam juz bylem


Panowie, moze powinienem był od razu zaznaczyć (choc nie wiem czy mnie nie wyrzucicie z klubu za to.. ), że ja szukam tego bezpiecznika w passacie B4.... a nie w golfie
pozdrawiam i czekam na podpowiedź - gdzie mam tą tapicerkę zdzierać czy też może fotele demontować....a może ten bezpiecznik jest po prostu na panelu u dołu prawej strony kierownic y ?
B.



miomio1 - So gru 03, 2005 08:42

napisalem - dzieki
czekam czy mi odpowie ale jesli to bezpieczniki na skrzynka bezpiecznikow
to tam juz bylem

Bezpiecznik powinien być w skrzynce bezpiecznilkowej (MK3) tylko nie w tym ciągu gdzie wszystkie tylko wyżej , (najlepiej zdjąć plastiki od strony kierowcy ) i tam jest jeden bezpiecznik (siedzi w gnieździe ) nad przekaźnikami .



bolek123 - Pn gru 05, 2005 21:53

napisalem - dzieki
czekam czy mi odpowie ale jesli to bezpieczniki na skrzynka bezpiecznikow
to tam juz bylem

Bezpiecznik powinien być w skrzynce bezpiecznilkowej (MK3) tylko nie w tym ciągu gdzie wszystkie tylko wyżej , (najlepiej zdjąć plastiki od strony kierowcy ) i tam jest jeden bezpiecznik (siedzi w gnieździe ) nad przekaźnikami .



jizu - Cz gru 08, 2005 20:07
juz po wszystkim wymiana plynu hamulcowego zalatwila temat



bolek123 - Pt gru 09, 2005 16:28

juz po wszystkim wymiana plynu hamulcowego zalatwila tematl)

kurcze to dalej jest niesamowite. u mnie ani wymiana czyjnikow, ani wymiana plynu hamulcowego z dokladnym odpowietrzaniem - nie przyniosla ani na chwile pozytywnego rezultatu
teraz to juz stawiam na bank na kable albo elektronike.... i jade zamowic wizyte u konkurencyjnego mocno dla Idczaka ale o dobrego speca (jedynego, ktory sie podjał na kilku poleconych)
podobno ma znalesc usterke za 100 zl.... juz to widze ))
ps. wczesniej samodzielnie wykasuje bledy ale nie sadze aby to cos pomoglo.



jizu - So gru 10, 2005 07:53
daj znac co bedzie dalej



bolek123 - So gru 10, 2005 22:19
[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 11:15 ]
udalo mi się ustalić , że raczej nie da się wymienić pojedyneczego zaworu znajdującego się w kompleksie pompy hamulcowej (w wersji z abs). zdaje sie, ze trzeba bedzie wydac jakies 400 zl na inna uzywana pompę i dodatkowo na profesjonalny montarz z odpowietrzeniem....
macie jeszcz jakieś pomysły ? czy do tych elektrozaworów dochodzą jakieś kabelki które mogą sie obluzować czy coś? a może są jakieś bezpieczniki jeszcze do sprawdzenie od samych poszczególnych zaworków?


[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 21:45 ]
daj znac co bedzie dalej


no i chyba mam konkret
267 Zawór wylotowy ABS prawy przód - N100
tak mowi VAG

zatem gdzie jest ten elektrozawor i czy to droga zabawka???
czy mozna to samemu wymienic w garazu... ?

pozdrawiam
piotr

ps. nie pomoglo kilkukrotne kasowanie bledow oraz ponownie ******* silnika - wciaz ten sam blad.



djmathew - Śr mar 01, 2006 10:36
Jak wykasowac bledy ABS ? Chodzi mi tylko o wykasowanie zeby nie swiecila sie lampka. Nie chce wyciagac zegarow i zarowki.



marekk - Śr mar 01, 2006 16:54
podpinajac vaga wykasujesz bledy- ale jesli przyczyna nie jest usunieta bedzie dalej swiecic bo znow zlapie bledy



djmathew - Pt mar 03, 2006 06:12
A od czego zaczac jesli chcialbym usunac usterke? Gdzie moze byc komputer od abs'u w AUDI V8?



Rafit - Pt mar 03, 2006 08:54
Panowie a ja mam takie pytanko. Czy w każdym golfie z ABS powinna być kontorlka, bo u mnie takowej nie ma



demo from b2b - Pt mar 03, 2006 12:07

Panowie a ja mam takie pytanko. Czy w każdym golfie z ABS powinna być kontorlka, bo u mnie takowej nie ma
No jeśli masz ABS to i kontrolka być powinna u mnie jest obok włacznika świateł na samym rogu. poszukaj
Pozdrawiam



Rafit - Pt mar 03, 2006 13:55
No a u mnie właśnie nie ma żadnej kontrolki ABSu, a mam ABS ...
Mozliwe że była jakaś taka wersja ?

Z tego co się orientuje to ta kontrolka powinna być mniej więcej w miejscu gdzie mam diodę od alarmu, ael tam nic nie ma




twardy - Pt mar 03, 2006 13:58
U mnie jest taki problem że uszkodziłem czujnik bo zmieniałem piaste z tyłu , teraz mam tak że raz lampka świeci a raz nie



Gitner - Pt mar 03, 2006 17:28

No a u mnie właśnie nie ma żadnej kontrolki ABSu, a mam ABS ...
Mozliwe że była jakaś taka wersja ?

Rafit ty masz nowsze zegary i u ciebie kontrolka powinna chyba byc w tym pasku pod tarczami.. jesli sie nie swieci to moze zarowka spalona lub jej nie ma (moze mrugala co chwile i poprzedni wlasciciel ja wykrecil)

Pozdro
Gitner

[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 6:33 pm ]

U mnie jest taki problem że uszkodziłem czujnik bo zmieniałem piaste z tyłu , teraz mam tak że raz lampka świeci a raz nie
A wymieniles ten czujnik? Moze kabelek gdzies naderwany i raz laczy a raz nie.. Bledy powinny sie same po czasie ulotnic.. moze VAGem go jesli czujnik i kabel OK

Pozdro
Gitner



Rafit - Pt mar 03, 2006 17:45

Rafit ty masz nowsze zegary i u ciebie kontrolka powinna chyba byc w tym pasku pod tarczami.. jesli sie nie swieci to moze zarowka spalona lub jej nie ma (moze mrugala co chwile i poprzedni wlasciciel ja wykrecil)

No wlasnie tam niby jest obrazek do ABS, tak samo jak do przeciwmgielnych jak i do niezapiętych pasów (ktore są tez na włączniku). Problem w tym, ze one są diodowe, a tam tych 3 miejscach są tylko czyste styki bez diod.

Zacytuje jeden z moich wcześniejszych tematów
Witam. Mam jedno kilka pytanek.

Zauważyłem u siebie w golfie, że nie pali mi się kontrolka od świateł mijania, zapięcia pasów i jeszcze czegoś (widać na rysunku)


No więc rozebrałem licznik w celu wymienienia żarówek (zauważyłem, że tam są żarówki na poradach Rydza jak rozbierał licznik i wyglądał tak:


A tu ku mojemy zdziwieniu nie było żarówek tylko takie diody:


I teraz nasuwa się tu pytanie. Czy jak wlutuje diody w te miejsca gdzie ich nie ma to będą działać? Jak będą działać to gdzie takie można dostać ? Jakie tam jest napięcie?



Gitner - Pt mar 03, 2006 17:55
To w czym problem? Wrzuc tam diody i sprawdz. Nic nie zepsujesz. Moze ktos je wczesniej usunal? Sie okaze ze jak wepniesz to juz nie zgasna Radze wpiac diody i sprawdzic.

Pozdro
Gitner



Rafit - Pt mar 03, 2006 18:02
No styki sa nietknięte widać, że nie był grzebane, wszystko jest seria. No chyba że ktoś licznik przekładał... .



Gitner - Pt mar 03, 2006 18:34

No styki sa nietknięte widać, że nie był grzebane, wszystko jest seria. No chyba że ktoś licznik przekładał... .
Ooo dobrze prawisz.. moze licznik byl z biedniejszego egzemplarza i stad brak diod.. Nie ma co, musisz sprawdzic sam, pakuj diody i daj znac..

Pozdro
Gitner



Rafit - Pt mar 03, 2006 18:40
No ale tu jest jeszcze jeden dylemat. Nie wiem gdzie jest + a gdzie -, bo diody dzialaja tylko jak się je odpowienio wlutuje



Gitner - Pt mar 03, 2006 19:03

No ale tu jest jeszcze jeden dylemat. Nie wiem gdzie jest + a gdzie -, bo diody dzialaja tylko jak się je odpowienio wlutuje
Ja nie powiem.. metoda prob i bledow.. max godzina gimnastyki..

Pozdro
Gitner



hektopaskal - Pt mar 03, 2006 19:40
Uzyj multimetru - bedziesz wiedzial gdzie jest +.



Rafit - Pt mar 03, 2006 19:53

multimetru cokolwiek to jest to tego nie posiadam



djtom - Pt mar 03, 2006 19:55
http://pl.wikipedia.org/wiki/Multimetr
» silnik fiat
»
silnik yamaha dt 50
»
szarpie przy przyspieszaniu silnik pracuje normalnie matiz
»
silnik axr vag pokazał 16685
»
Sea Doo dwa silniki ile pali